Reportéři z 9. třídy
Den Země si pravidelně připomínáme 22. dubna. Také žáci 1.stupně ZŠ Poděbradova oslavovali tento den.
Výuka byla zaměřena k danému tématu.
V prvních třídách se učili třídit odpad. Žáci z 5.tříd při výtvarné výchově pro ně vyrobili roboty z různých materiálů
(plasty, papírové krabice, igelitové sáčky apod.), prvňáčci je potom roztřídili do správných kontejnerů.
Aby děti byly chytřejší, paní učitelka jim předčítala pohádku, kde se dozvěděly, jak se z nepotřebných věcí stávají věci užitečné.
Téma v druhých třídách byli ohrožení živočichové.
Nejdříve byl žákům promítnut dokument o ohrožených druzích, potom sami prezentovali své referáty na dané téma,
k prezentaci využili i moderní techniky a fotografie ohrožených druhů promítali na interaktivní tabuli.
Jak máme Zemi chránit před znečištěným ovzduším, jsme se dozvěděli u třeťáků.
Paní učitelka vyprávěla dětem, jak se chováme k lesům a jak bychom se měli k lesům chovat.
I 4. třídy připravily referáty o znečišťování půdy, zpracovávaly informace o Dni Země,
třídily je, informace doplnily promítáním dokumentu o černých skládkách a znečištění půdy,
závěr hodiny byl zpestřen testem na interaktivní tabuli, v němž si žáci upevnili nabyté znalosti.
Jedna z 5.tříd se zaměřila na Národní park Šumavu, jednotliví žáci před ostatními prezentovali své znalosti a postřehy,
které doplnili obrazovým materiálem. V druhé 5.třídě žáci pracovali s mikroskopem, hovořili o fauně a vyluštili křížovku,
kde nemohla vyjít jiná tajenka než DEN ZEMĚ. Myslíme si, že po tomto dnu pro děti 1.stupně ZŠ Poděbradova Den Země
tajenkou nezůstal.
Kristýna Kalivodová a Anna Švecová žákyně 9.A
|